Dashboard | +Follow
Like A Paradise
Umpama buih ~
Tuesday 23 October 2012 • 06:59 • 0 comments

Allah,
tika aku membaca ayatMu,
tika aku mengalunkan kalamMu,
ada aksara kata datang menerjah,
mengapa engkau perlu berpayah ?
dalam memelihara aku ?
dalam menjaga amanahmu ?
tidakkah engkau mengetahui
betapa sukarnya memiliku 
betapa pahitnya memikul amanahku

Allah,
tika diri ini asyik dengan mengingatiMu
tika hati tekun menyebut namaMu
ada soalan datang bertanya,
mengapa engkau bersusah
dalam menyucikan hatimu ?
dalam membersihkan dirimu ?
tidakkah engkau mengerti
betapa sukarnya memiliki sekeping hati yang suci ?

Allah
tika aku bersendirian 
ku teringat
sabdaan Rasulullah juga kekasihMu,
"Daripada Tsauban r.a. berkata: Rasulullah 
saw. bersabda;"Hampir tiba suata masa
di mana bangsa-bangsa dan seluruh dunia
akan datang mengerumuni kamu bagaikan
orang-orang yang hendak makan mengerumuni
talam hidangan mereka". Maka salah
seorang sahabat bertanya "Apakah dari kerana
kami sedikit pada hari itu?" Nabi s.a.w. menjawab,
"Bahkan kamu pada hari itu banyak sekali, tetapi
kamu umpama buih di waktu banjir, dan Allah s.w.t.
akan mencabut rasa gerun terhadap kamu dari hati
musuh-musuh kamu, dan Allah s.w.t. akan mencampakkan
ke dalam hati kamu penyakit 'wahan"'.
ingin aku merungkai persoalan,
adakah aku yang dimaksudkan itu ?
adakah aku yang bernama buih itu?
lalu sungguh
fikiranku buntu
hatiku malu
layakkah aku ?

Allah.
lazimkan aku untuk terus mengingatiMu
tetapkan hatiku dalam agamaMu
kerana aku yakin dan percaya
Engkau setia disampingku
selagimana hambaMu masih berharap padaMu !





xoxo, The Shining Star



About Me

Hadfina Sarfina | SPM candidate | Wanna be the best among the best | Try not feel regret or might sad | Try to be a solehah person



« Go back to entries
« Look her profile
« Anything here

Music Of Me


[!] IMPORTANT [!]


Back to past



Credits


Template : Aulia Septiya
Edited : YOUR NAME
Helped : Ayem, AskarrPink, Ziera
Header & Cursor : Ziera
Background : Qihah
Font : Google